Deklaracja dostępności

Miejski Dom Kultury w Częstochowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowejzgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony http://mdk.bip.czestochowa.pl/.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Dodatkowe informacje oraz opis skrótów klawiaturowych

Podmiotowa strona BIP została zaprojektowana tak, aby jak największa liczba użytkowników mogła z niej swobodnie korzystać na różnych systemach operacyjnych i różnych przeglądarkach. Dla osób słabowidzących przeznaczona jest wersja tekstowa oraz wersja o zwiększonym kontraście. Możliwa jest też zmiana wielkości czcionki tekstu w opublikowanych artykułach. Oprócz myszki po witrynie można poruszać się także za pomocą klawiatury poprzez użycie klawisza tabulacji (Tab).

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Paweł Musiał - mejlowo sekretariat@mdk.czest.pllub telefonicznie 343231279.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Paweł Musiał - Dyrektor Miejskiego Domu Kultury w Częstochowie,
  • Adres: Miejski Dom Kultury w Częstochowie, ul. Łukasińskiego 50/68, 42-207 Częstochowa,
  • mejl: sekretariat@mdk.czest.pl.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskichi poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostęp do obiektów zapewniają dwa wejścia z czego jedno z nich prowadzi za pomocą podjazdu umożliwiającego przejazd na wózku inwalidzkim. Komunikacja w budynkach dla osób ze szczególnymi potrzebami organizowana jest na poziomie pierwszej kondygnacji. W części pływalni nie ma barier architektonicznych uniemożliwiających swobodne poruszanie się i możliwość ewakuacji z budynku. Dostęp do obiektu sali widowiskowej ograniczają trzy stopnie na drodze komunikacji ogólnej. Przy stopniach zainstalowana jest platforma pionowa umożliwiająca pokonanie różnica poziomów dla wózków inwalidzkich. Ponadto na wyposażeniu obiektu znajduje się schodołaz obsługiwany przez pracowników obsługi technicznej. Dostęp do przestrzeni administracyjno-biurowej dla osób ze szczególnymi potrzebami możliwy jest na poziomie parteru, gdzie w szczególnych przypadkach zorganizowany jest punkt obsługi interesantów. Toalety dla osób ze szczególnymi potrzebami zlokalizowane są na pierwszej kondygnacji i umożliwiają korzystanie osobom z niepełnosprawnościami. Możliwość ewakuacji dla osób ze szczególnymi potrzebami zapewniona jest w budynku pływalni, w którym przestrzeń użytkowa dla tych osób zorganizowana jest na jednym poziomie (szatnie, toalety, natryski, niecka basenowa). Częściowo ewakuacja dla osób ze szczególnymi potrzebami zapewniona jest w budynku sali widowiskowej, z której ewakuacja dla tych osób prowadzona jest do innej strefy pożarowej a następnie przy zastosowaniu środków technicznych w formie platformy pionowej i schodołaza obsługiwanego przez pracowników MDK (pokonanie różnicy poziomów 3 stopni) drogami komunikacji ogólnej na zewnątrz budynku. Z pomieszczeń biurowych w budynku zlokalizowanych na piętrach brak jest możliwości ewakuacji na niższe kondygnacje dla osób ze szczególnymi potrzebami. Jako rozwiązanie alternatywne zorganizowany został punkt obsługi interesantów na pierwszej kondygnacji z zapewnieniem możliwości ewakuacji. Przy głównych wejściach do poszczególnych obiektów zainstalowane są tyflomapy umożliwiające zapoznanie się z rozkładem pomieszczeń i komunikacja w budynkach. Wszystkie pomieszczenia oznaczone są tabliczkami z wypukłymi cyframi i alfabetem brajla Procedury ewakuacyjne określone są w Instrukcji bezpieczeństwa pożarowego. Sprzęt do ewakuacji osób na wózkach w przypadku różnicy poziomów zapewnia platforma pozioma i schodołaz obsługiwane przez pracowników. Pracownicy posiadają aktualne szkolenia z zakresu procedur ewakuacyjnych i udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Do mwszystkich opbiektów oraz pomieszczeń można wejść z psem asystującym. Na parkingach zorganizowane zostały i oznaczone 2 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami. Budynki nie są wyposażone w dźwiękowe systemy nawigacji dla osób niewidomych.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

metryczka


Wytworzył: Paweł Musiał - Dyrektor (22 września 2020)
Opublikował: Marta Teper (31 marca 2025, 08:23:10)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 287